Rozhovor s Kryštofem z mamacoffee

Útulné místo s příjemnou atmosférou, kde se podává výtečná fairtrade káva, veganské menu a domácí košer sladkosti. Tak bychom ve zkratce popsali kavárny mamacoffee, které sice sbližuje podobný charakter, ale každá z nich zároveň vyniká svým specifickým kouzlem. Lidé sem chodí pracovat i relaxovat. S dobrou kávou jde obojí víc než dobře. 

Vychutnat si ji přitom můžete nejen v jedné ze šesti kaváren, ale také doma. Mamacoffe totiž zároveň funguje jako online obchod, který má kromě kvalitních zrnek v nabídce také kávové mlýnky, přístroje pro alternativní přípravu kávy, krásné dózy i nádobí. Slabost pro kávu i její přípravu má blogerka Martina Vacková, která věci z mamacoffee zařadila do aktuální kolekce na Dejmidarek.cz. Když jsme její výběr viděli, zatoužili jsme o tomhle kávovém konceptu vědět víc, a tak jsme poprosili o rozhovor Kryštofa Eliáše, který má v mamacoffe na starosti marketing a PR. A udělali jsme dobře. Dozvěděli jsme se například, jak se zařizují interiéry kaváren, co dotváří jejich jedinečný charakter, i jak moc se za poslední roky změnil český přístup ke kvalitní kávě.

Snídaně v mamacoffee, foto: Pinterest 



První kavárnu jste otevřeli před sedmi lety v Londýnské ulici. Jak se od roku 2008 vyvíjel zájem českých hostů o kvalitní praženou kávu?



Za těch sedm let proběhl skutečně dramatický vývoj zájmu o kávu. Stejně tak, jako celé téma gastronomie, tak i káva zažila v posledních letech velký boom. O kávě se nyní více mluví, píše, vznikají nové pražírny a otevírají se nové kavárny s výběrovou kávou. Lidé více než dřív dbají na kvalitu, na to jak je jejich káva připravená a také odkud pochází. Více lidí navštěvuje kavárny, ale i doma si rádi dopřejí kvalitní kávu.



Vaše kavárny vynikají nejen skvělou nabídkou kávy, zákusků a veganských jídel, ale také krásným interiérem. S kým na návrzích prostorů spolupracujete a co je pro vás při zařizování kaváren nejdůležitější? 

Majitel mamacoffee, Daniel Kolský, je zároveň spolumajitelem architektonického studia Ting, s jejichž pomocí prostory realizujeme. Nemalou roli při utváření podoby interiéru hrají také provozní jednotlivých kaváren. Ačkoliv by samozřejmě všechny kavárny měly být rozpoznatelné a dohromady reprezentovat tvář mamacoffee, myslíme si, že by každá měla být svým způsobem jedinečná. Nejsme zastánci uniformních kaváren. Stejně tak, jako každá čtvrť, ve které některá z našich kaváren sídlí, je odlišná, tak právě i samotné kavárny jsou. Aby se kavárny staly mezi lidmi oblíbené, musí mít duši a návštěvníci se v nich musí cítit příjemně.

Kavárna mamacoffee ve Vodičkově ulici. 



V roce 2012 jste otevřeli pražírnu Original Coffee, která v Betlémské ulici funguje také jako kavárna. Čím je tenhle koncept specifický?

Original Coffee je pražírna výběrové kávy, v jejíž nabídce jsou světleji pražené kávy s výraznými chuťovými profily. Kávy z nabídky Original Coffee jsou vhodné zejména pro kávové nadšence, pro ty kteří s kávou rádi experimentují, poznávají její nové chutě, vůně a formy přípravy. V kavárně v Betlémské ulici se také více zaměřují na přípravu filtrované kávy, v níž vyniknou ovocné tóny káv více než v espressu. Original Coffee se dále zaměřuje na spolupráci s ilustrátory a mladými výtvarníky, jejichž díla pravidelně zdobí zdi a výlohu kavárny.


Kavárna Original Coffee



Web mamacoffee funguje zároveň jako eshop, ve kterém kromě kávy, čaje a dalších pochutin nabízíte také nádobí a příslušenství pro alternativní přípravu kávy. O které věci je největší zájem?

V poslední době se s vyšším zájmem o kávu obecně také zvedl zájem o kvalitní domácí přípravu kávy. Lidé, kteří pravidelně chodí do kaváren již doma nechtějí pít instant nebo turka. Proto je zájem především o technologie pro přípravu filtrované kávy, ať už jde o dripy, aeropress nebo například ruční mlýnky Porlex.


Mlýnky na kávu z kolekce Martiny Vackové, která je autorkou blogu Danny Rose. 



Novinkou v eshopu je sada recyklovaných sklenic z lahví od vína. Jak se zrodil nápad na jejich výrobu? 



Obecně se snažíme být šetrní k životnímu prostředí a také máme rádi originalitu. V našich kavárnách servírujeme kávu do ručně točeného a malovaného porcelánu a když jsme objevili tento způsob výroby sklenic, tak jsme věděli, že se do našeho konceptu hodí. Baví nás jejich jednoduchý tvar a přidanou hodnotou je, že vznikají z již nepotřebných lahví od vína.


I recyklované sklenice vyrobené z lahví od vína Martina zařadila do své kolekce


Mamacoffee dováží kvalitní fair trade kávu z celého světa, provozuje vlastní pražírnu a několik pražských kaváren, od roku 2012 spolu s Coffee Embassy pomáhá s organizací Prague Coffee Festivalu a přes svůj eshop nabízí vybrané věci pro milovníky kávy. Jaké další plány značka do budoucna chystá?



Do budoucna je naším cílem co nejvíce směřovat své aktivity zpět do pěstitelských zemí, budovat bližší vztahy s farmáři a podílet se na pěstování a zpracování kávy. Krom toho, že kávu pražíme a připravujeme v našich kavárnách, tak bychom rádi pronikli také do těchto aktivit a tím získali větší možnost dohledu nad kvalitou a výslednou chutí kávy.


A mým cílem je i nadále hojně navštěvovat kavárny mamacoffee (pečená vařená jsem hlavně v té ve Vodičkově) a zařadit si do svého wishlistu recyklované skleničky a keramický drip z Martininy kolekce.

Iri z Dejmidarek.cz

[

]

Žádné komentáře:

Okomentovat